Yayınlanan Son Yazılar

Müşteri Hizmetleri Sorumlusu Kimdir, Ne Kadar Maaş Alırlar?


 Herhangi bir şirket veya firmadan hizmet alırken veya herhangi bir sorun olduğunda ilk kimle muhatap olursunuz? Şirketin ve firmanın Müşteri hizmetleri numarasını aradığınızda sizin karşınıza ilk çıkan kişi kimdir?

Bu soruların muhatabı olan kişilere Müşteri Hizmetleri sorumlusu deniyor. Müşteri hizmetleri sorumlusu hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz yazımızı okuyabilirsiniz.

MÜŞTERİ HİZMETLERİ SORUMLUSU KİMDİR?

Müşteri Hizmetleri Sorumlusu, mevcut olan veya potansiyel olabilecek müşteriler için olumlu bir marka deneyimi sağlamakla görevli olan görevlilere denir.


MÜŞTERİ HİZMETLERİ SORUMLUSUNUN GÖREVLERİ NELERDİR?

Müşteri Hizmetleri Sorumlusunun çalıştığı sektörlere göre görev ve sorumlulukları farklı da olsa genel olarak görevleri şu şekilde sıralanır.

1-Müşterilerle, yüz yüze veya telefon ile görüşme sağlamak.

2-Müşterilerin taleplerini zamanında karşılayarak, memnuniyeti sağlamak.

3-Müşterilerin memnuniyetlerini değerlendirmek için müşterilerle iletişim kurma.

4-Müşterilerin şikâyetlerini analiz ederek şikâyetleri çözüme kavuşturmak.

5-Müşterileri gerekli olduğunda diğer departmanlara yönlendirmek.

6-İş verimliliğini arttırmak için müşterilere destek ekibi, yönetim birimleri ve müşteriler arasında irtibat noktası olmak.

6-Müşterilere doğru ve eksiksiz bilgi sunmak için, şirketin veya firmanın yeni ürünleri ve hizmetlerden haberdar olmak.

7-.Firma veya Şirket ile ilgili geri bildirim alabilmek için müşteri anketleri düzenlemek.

8-Müşterilerden gelen geri bildirimleri, teknik ve pazarlama ekiplerine iletmek.

9-Müşteri hizmetleri analizleri yaparak, raporlamak.

10-Müşterilerin sadakatini sağlamak amacına yönelik çalışmalar yapmak.

11-Müşterilerin bilgilerinin kayıtlarını gizli tutmak.

MÜŞTERİ HİZMETLERİ SORUMLUSU NASIL OLUNUR?

Müşteri Hizmetleri Sorumlusu, resmi bir eğitim mecburiyeti yoktur. Fakat şirketler veya firmalar, faaliyet alanları ve sektöre göre farklı eğitim kriterleri arayabilir.


MÜŞTERİ HİZMETLERİ SORUMLUSUNUN NİTELİKLERİ NELERDİR?

Müşteri Hizmetleri Sorumlusunun nitelikleri şunlardır.

1-Gergin müşterilerle iletişim kurarken sakin kalabilmek.

2-Yüksek ikna kabiliyetine sahip olmalı.

3-Dış görünüşüne özen göstermeli.

4-Problemlere etkili çözümler üretebilmeli.

5-Çoklu görevleri öncelik sırasına göre yapabilmeli.

6-Düzgün bir diksiyona sahip olmalı.

7-Office programlarına hâkimiyeti olmalı.

8-Ekip çalışmasına uyum sağlamalıdır.

MÜŞTERİ HİZMETLERİ SORUMLUSU NE KADAR MAAŞ ALIR?

Müşteri Hizmetleri Sorumlusu, en düşük 2,320 lira en yüksek 4,240 lira olmak üzere ortalama olarak 3,080 lira maaş alır.